torsdag 3 februari 2011

jag klarar inte att ändra livet,
min dröm är uppriven.
I den tomma världen är jag kvarbliven.
Men jag önskar att jag kan blåsa iväg med vinden,
om jag skulle veta att jag får leendet.
I den tomma världen, har jag fått de hemska seendet,
och jag förstår inte menandet.
Jag är så trött på allt letande,
jag lagt ner hela mitt liv på.
Bryr mig inte nu om att jag vill nå,
jag ska stanna.
Orkar inte att flytta och kanske fel hamna,
jag vet att det är så lätt för mig att ramla.
Jag blir yr och svamlar,
vet inte var jag är och vart jag trampar.
Bryr mig inte och orkar inte kämpa,
att öppna ögonen och tänka.
Och jag vägrar att nämna,
något av det jag bär på, för jag tänker glömma.
På nätterna tänker jag gott somna.
Jag ska ligga bredvid min ängel som jag alltid ska hålla,
och sluta dröma om att jag vill hoppa,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar