måndag 21 februari 2011

flickan ler ,
hennes glittrande ögon ser,

hennes röst ekar,
man hör henne i alla lekar,

hennes ögon kikar,
jag ser vad hennes ögon mot riktar,

vindens hårda slag rakt i magen,
jag vill inte att hon återigen blir tagen,
jag vet att hon vet alla valen,
men jag vet inte om hon orkar vara vaken,

men i hennes ögon just nu ,
lyser av all tur ,
hon gömmer sig inte längre bakom en mur,
och jag vet inte hur,

en flicka med en ängel som bevakar,
lugnar ner henne när hennes kropp skakar,
sitter bredvid henne i sängen tills hon vaknar,

hon ser när himmelen klarnar,
hon drömmer om vart hon hamnar,
men aldrig mer i en mörk kammare,

hon ser ingen som en lögnare,
hon kommer alla mycket närmare,
andra själar gör hennes hjärta värmande,

att fortsätta vägen är något spännande,
hon har aldrig haft detta tänkandet,

smärtan,
har gjorts om till längtan,
utan att längre behöva hålla andan,

hon vill fylla kannan,
med minnen och sanningar,
drömmen om att dra vagnar,
en solig dag vid blåa dammar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar