onsdag 9 februari 2011

fick tillbaka känslan,
känner mig inte längre fängslad,

men jag har fortfarande kvar längtan,
att bli hämtad,
upp till mjuka molnet,

fångar upp tårarna efter gråtet,
friheten är till allt botet,
botet till alla såren,

nu vill jag nå den,
ingen sätter ändå larm,

vinden här uppe är varm,
ser regndropparna dunstra ner från ett högt fall,

jag lever här och nu, ryser av lugnet,
inget känns längre tvunget,

avslappnad,
men du är stort saknad,

jag kom hit,
för att se dig här bredvid,

jag är inte längre en individ,
jag är en ängel som är vit,
som nu har all den tid,
att lära mig att leva i frid,

målet är att finna dig,
men det var så länge sen,
hur ska jag säga hej?

jag kom hit för att jag inte klarade av livet utan dig,
du var den som förändrade mig,
på det bra sättet,

du har fått mig läran,
att ge dem som förtjänar det, äran,
du är den lilla och glittrande pärlan,

jag njuter av att känna dig nära,
du har fått mig att finna alla mina kära,
att lära mig älska,
att vilja andra frälsa,

jag är nu till för att återgå till ett nästa,
fas i ett annat  liv ,
som jag fått genom mitt stora kliv,

förut gick jag i flera mil,
utan några framsteg,

och vid mitt val,
hade ingen något tal,
men jag var inte feg,

jag väljer ett liv,föralltid med dig,
som får mig att bli mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar