fredag 4 mars 2011

jag känner mig ensam,
vill till någons famn,
någon som värmer min hand,

jag vill lyssna till det lugna ljudet av en damm,
höra hur vattnet rann,
jag fanns där tills ljudet förvann,

minns min dröm när mitt hem brann,
jag kom aldrig till land,
jag drunknade i askans sand,
och det var ingen som mig fann,

jag känner när smärtan av ensamhet kommer tillbaks ibland,
jag tror jag är kvar,
jag ligger begravd och hoppas någon ska ta mig och dra,
jag vill att allt ska igen bli bra,
och aldrig låta någon se mig förvandlas till ett vrak,

jag vill tillbaxs till min dag,
jag vill någon gång bli klar,

men jag måste då vara där,
jag vill inte vara ensam här,
bland tankar och smärtor som tär,

låt mig sova i tryggheten,
låt mig gå framåt meter för meter,
lugna mig när jag skriker,
så att mina ben under mig inte viker...
jag vill inte någon sviker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar